سه‌شنبه ۱۰ مهر ۱۴۰۳ - ۱۰:۳۹
۰ نفر

روزگاری در تهران خاموش کردن ساختمان‌هایی که در آتش می‌سوختند کاری سخت دشوار بود، آنقدر که بیشتر اوقات تلاش مردمی که با سطل‌ آب به جان آتش می‌افتادند به نتیجه نمی‌رسید.

محله

همشهری آنلاین _ فرزین شیرزادی: روزگاری در تهران خاموش کردن ساختمان‌هایی که در آتش می‌سوختند کاری سخت دشوار بود، آنقدر که بیشتر اوقات تلاش مردمی که با سطل‌ آب به جان آتش می‌افتادند به نتیجه نمی‌رسید و چیزی از ساختمان‌های چوبی و خشت و گلی باقی نمی‌ماند. تاریخچه ساخت نخستین ایستگاه‌های آتش‌نشانی یا به قول قدیمی‌ها همان اداره اطفائیه در میدان حسن‌آباد به سال‌های نخست قرن چهاردهم شمسی برمی‌گردد. پس از آن بود که به تدریج ایستگاه‌های دیگری نیز در نقاط مختلف پایتخت در حال توسعه آن روزگار ساخته شد.

سراغ تاریخچه آتش‌نشانی در پایتخت رفتیم؛ مطالب این شماره از همشهری محله حاصل سی و هفتمین نشست مرکز تهران‌پژوهی همشهری است که با عنوان «آتش در تهران؛ از اطفائیه تا آتش‌نشانی» و با حضور جلال ملکی، سخنگوی سازمان آتش‌نشانی، و آتش‌نشان‌های بازنشسته مرتضی خلیل‌پیما، اسماعیل راه‌چمنی و حجت‌الله خانقلی برگزار شد. همچنین در این شماره با تهران‌پژوهان نصرالله حدادی، علیرضا زمانی و مهدی شمس، کارشناس آتش‌نشانی، گفت‌وگو کرده‌ایم.

گوینده: فاطمه لباف

تدوین: حامد صادقی

کد خبر 885547

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دروازه طهرون

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha